AktualnościMiasto i region

Oszukał starszą kobietę metodą „na pracownika banku”. Policja prosi o pomoc w ustaleniu jego tożsamości

Komisariat I Policji w Częstochowie prowadzi postępowanie w sprawie oszustwa „na pracownika banku”. Ofiarą przestępstwa padła mieszkanka Częstochowy, która za namową fałszywego pracownika banku zainstalowała aplikację AnyDesk i nieświadomie udostępniła mu swój rachunek bankowy. Jak wynika z policyjnych ustaleń, pieniądze zostały wypłacone w Poznaniu przez nieznanego mężczyznę. 

Do zdarzenia doszło 28 października 2021 roku. Mieszkanka Częstochowy odebrała telefon od mężczyzny podającego się za pracownika banku. Pod pozorem rzekomego włamania na jej konto bankowe oszust namówił kobietę do zainstalowania aplikacji AnyDesk, a następnie do zalogowania się na swoje konto. W ten sposób fałszywy pracownik banku uzyskał dostęp do rachunku nieświadomej rozmówczyni, a następnego dnia poprzez system płatności BLIK dokonał wypłaty kilkunastu tysięcy złotych.

W toku prowadzonych czynności kryminalni ustalili, że wypłaty dokonywane były z bankomatu znajdującego się w Poznaniu na osiedlu Stare Żegrze. Opublikowano także wizerunek sprawcy (tutaj znajduje się film, na którym widać oszusta). Osoby, które mogą pomóc w ustaleniu tożsamości mężczyzny proszone są o kontakt z najbliższą jednostką policji pod numerem telefonu 997 lub 112. Osobom przekazującym informacje policja zapewnia anonimowość.

źródło: KMP Częstochowa