Jurajski Kongres Gospodarczy
4 listopada 2021 roku o godz. 10:00 rozpoczął się IV Jurajski Kongres Gospodarczy.
Uczestnicy spotykają się, aby poszerzyć wiedzę dotyczącą employer branding – budowania wizerunku pracodawcy, a także, by porozmawiać, wymienić się kontaktami oraz doświadczeniem. Mają miejsce debaty panelowe („Częstochowa, Teraz Lepsza Praca” i „MŚP i Korporacje – region częstochowski biznesowo”) oraz warsztaty, jest również czas na networking.
Employer branding ma zasadnicze znaczenie dla rozwoju firm, bowiem odpowiada na potrzeby zarówno pracowników, jak i pracodawców. Przedsiębiorstwo, które dba o wizerunek, ma szansę przyciągnąć nowe, często bardzo utalentowane osoby i zatrzymać je na dłużej. Pracownicy czują się w nim dobrze i polecają je na zewnątrz. Kongres ma za zadanie wzmocnić działania wizerunkowe częstochowskich firm, stąd praktycznie wszystkie warsztaty w jakiś sposób nawiązują do tego tematu (budowa kampanii employer brandingowej, benefity pracownicze itd.).
Na godzinę 19:00 zaplanowano Galę Konkursu „Jurajski Produkt Roku”, którego zadaniem jest wspieranie lokalnej przedsiębiorczości oraz docenienie twórców produktów i usług, które wyróżniają się wysoką jakością, unikatowością, a także wiarygodnością.
Kongres, na który zaproszono przedstawicieli biznesu, samorządów oraz kadrę akademicką, zorganizowany został przez częstochowski oddział Pro Progressio, Urząd Miasta Częstochowy i Regionalną Izbę Przemysłowo–Handlową w Częstochowie.