AktualnościMiasto i region

Zgodnie z zapowiedzią neon z miejskim logo rozbłysł na dachu budynku przy ul. Nowowiejskiego 1. Napis nawiązuje do tradycji i mody tworzenia reklam sprzed kilku dekad.

Promocyjny neon został zamontowany w miejscu nieistniejącego już neonu PKO, który częstochowianki i częstochowianie mogą pamiętać z czasów PRL.
Kształt nowego neonu jest oparty na oficjalnym logo Częstochowy, które powstało w 2017 roku i zostało wyróżnione w konkursie DOBRY WZÓR 2018 organizowanym przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.
Nowy obiekt daje przyjemną dla oka poświatę, jest to światło stałe, niemigające. Jest widoczny od strony placu Biegańskiego. Jego produkcja wraz z montażem kosztowała 55 tys. zł.

– Ta realizacja nie wypadłaby tak dobrze, gdyby nie współpraca z wykonawcą – firmą Graffico, której hasłem jest „Reklamy do nieba”. Dzięki jej zaangażowaniu, wrażliwości i otwartości na pojawiające się na wstępnych etapach współpracy pomysły, zapewne nie moglibyśmy dziś pochwalić się tak atrakcyjnym produktem finalnym. Liczymy, że neon na stałe wpisze się w krajobraz Częstochowy i stanowić będzie jeden z najbardziej rozpoznawalnych miejskich kadrów – komentuje Magdalena Woch, zastępczyni naczelnika Wydziału Kultury, Promocji i Sportu UM.

źródło: UM Częstochowy